INNOVEREN project|13 oktober 2019

SportOn: passend sportaanbod voor de multisporter

Top image

Ieder jaar gaan er meer mensen sporten, maar steeds minder mensen tussen de 20-45 jaar blijven of worden lid van een sportvereniging, zo blijkt uit onderzoek. Met name flexibiliteit en afwisseling zijn belangrijke factoren in de sportbehoefte van de doelgroep; de ‘multisporter’. Voor sportverenigingen is het van oudsher moeilijk om hier op in te spelen, terwijl de vereniging ook voor deze doelgroep van waarde kan zijn.

"Met SportOn brengen we de multisporter naar de vereniging. Met aanbod dat past bij zijn of haar sportbehoefte"

SportOn - de sporter weer centraal

SportOn is het online sportplatform waar flexibel, divers en laagdrempelig sportaanbod bij verenigingen geboekt kan worden. De multisporter staat hierbij centraal. SportOn matcht de vraag van doelgroep en het aanbod van de sportverenigingen in Rotterdam. Hierdoor worden diverse sporten op een laagdrempelige en flexibele manier toegankelijk voor een doelgroep die op flexibele tijden wil sporten, verschillende sporten wil beoefenen en nieuwe ervaringen wil opdoen. Zo ontstaat voor sportverengingen de mogelijkheid om een nieuwe doelgroep te bereiken en een ander type relatie met de sporter te ontwikkelen dan het traditionele lidmaatschap.

Pilot in Rotterdam

In samenwerking met lokale partijen is NLsport eind september 2019 gestart met een pilot Rotterdam om de proof of concept van SportOn te testen; zijn we als georganiseerde sport in staat om passend sportaanbod te ontwikkelen en waarde toe te voegen aan het sportleven van de Multisporter. 

Op basis van de proof of concept worden de vervolgstappen in de ontwikkeling van SportOn bepaald.

Een schets van de SportOn-pilot
Een schets van de SportOn-pilot
Contactpersoon
Carlijn Mol
Projectleider NLsport
NLsport

Downloads
Terug naar projecten
Deel deze pagina

Blijf op de hoogte

Ontvang de nieuwsbrief over de transitie in de sport.

*
*
*