INNOVEREN INNOVATIEFONDS project|8 februari 2021

KNGU ontwikkelt nieuwe manier van opleiden met DG Academy

Top image

Optimaal ontwikkelde trainers en coaches die zorgen voor sportplezier bij sporters. Dat is het doel van de Koninklijke Nederlandse Gymnastiekunie (KNGU). Daarom is de KNGU momenteel bezig met de ontwikkeling van de DG Academy. Een nieuwe manier van opleiden van trainers en coaches.

Versterking van trainer en coach

De bestaande opleidingen van de KNGU hebben een enorm bereik. Tegelijkertijd voldoen ze niet helemaal aan de huidige wensen en behoeften van trainers en coaches. En bij verenigingen is een tekort aan gekwalificeerde trainers en coaches. Door de opleiding beter neer te zetten, zet de KNGU in op de versterking van het vak van trainer/coach.

Dutch Gymnastics Academy

De KNGU heeft een vernieuwde visie op opleiden opgesteld. De journey van de cursist staat hierbij centraal. Deze is op zoek naar gemak, beleving, variatie en een persoonlijke benadering.

Huidige opleidingen worden opgeknipt in modules, onderverdeeld in sportbrede en discipline specifieke thema's. Vanuit een online platform heeft de trainer/coach toegang tot de modules. De content-ontwikkeling van de modules, op inhoud en vorm, zal gebeuren met partners en experts. Zo wordt er onder andere samengewerkt met het CIOS

Het doel is om een perfecte mix aan modules te realiseren, zodat de leerstof zo goed mogelijk wordt overgebracht op een inspirerende en gemakkelijke manier.

In 2021 wil de KNGU tien breed inzetbare modules opleveren, die ook kunnen worden ingezet door andere sportbonden en opleidingsinstituten.

Meer info? Bekijk de animatie!

Dit project wordt gedeeltelijk gefinancierd vanuit het Innovatiefonds van NOC*NSF.
Lees meer over het aanvragen van maatwerkbudget voor innovatieprojecten.
Contactpersoon
Nina Oosterloo
Productmanager Educatie
KNGU

Terug naar projecten
Deel deze pagina

Praat mee op social media met de hashtag #sportTransitie

Blijf op de hoogte

Ontvang de nieuwsbrief over de transitie in de sport.

*
*
*